استراتژی تبلیغاتی برای ترویج نام تجاری

استراتژی تبلیغاتی برای ترویج نام تجاری

استراتژی تبلیغاتی برای ترویج نام تجاری

استراتژی تبلیغاتی برای ترویج نام تجاری: ALT مخفف عبارت Above the line و BTL مخفف عبارت Below the line و TTL مخفف عبارت Thorough The Line می باشد .

هر کدام از دسته بندی‌های بالا به گروه خاصی از تبلیغات در زمینه آگاهی عمومی از برند و استراتژی هدف گیری مشتریان اطلاق می شود.

ATL / تبلیغات روی (بالای) خط :

این نوع از تبلیغات که به تبلیغات انبوه (Mass Advertising) نیز معروف هستند، استراتژی یا تکنیکی از تبلیغات است که با هدف ایجاد آگاهی، یادآوری یا ترغیب بر انبوهی از مصرف ­کنندگان (لزوما” تخصصی نیست) نسبت به برند یا محصول شکل می­ گیرد و از رسانه هایش میتوان به رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و… اشاره کرد.

استراتژی تبلیغاتی برای ترویج نام تجاری
استراتژی تبلیغاتی برای ترویج نام تجاری

BTL / تبلیغات زیر (پایین) خط :

این نوع از تبلیغات، به تبلیغات سفارشی شده برای یک گروه خاص (Customized Advertising) معروفند که برای ایجاد علاقه یا ترغیب مصرف­ کنندگان به خرید کالا از ابزارهایی نظیر تبلیغات متنی، سمپلینگ، فروش حضوری، بازاریابی تلفنی، حضور در نمایشگاه های تخصصی، تبلیغات در نقطه خرید (POP)، تبلیغات نقطه فروش (POS) و … استفاده می­ شود. در واقع برخلاف تبلیغات بالای خط که انبوهی از مخاطبان را هدف قرار می­ دهد، این نوع تکنیک، مخاطبان خاص را هدف برنامه­ های خود قرار می­ دهد. بیشترین استفاده از این نوع تبلیغات، در محصولات تند مصرف (FMCG) دیده می ­شود.

TTL / تبلیغات روی خط :

این نوع از تبلیغات که به سفارشی سازی انبوه (Mass Customization) معروف هستند، در اصل ترکیبی از ATL و BTL هستند؛ البته با رشد بیشتر از BTL و هزینه کمتر از ATL. در اینجا می توان به بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی و … اشاره کرد.

Author: A.Biz