طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی

طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی

طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی

طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی ( Classification of social classes in marketing ): عوامل اقتصادی اجتماعی در متمایز ساختن طبقه های اجتماعی مؤثر اند.

در سال ۱۹۴۸، لیوید وارنر از دانشگاه شیکاگو، کتابی تحت عنوان طبقات اجتماعی در آمریکا به چاپ رساند.

او در این کتاب برای نخستین بار نشان داد که انگیزه ها و اميال افراد وابسته به طبقهء اجتماعی آنان است.

 پروفسور وارنر اضافه کرد که رفتار هر طبقهء اجتماعی یکسان و قابل پیش بینی است.

وارنر شش طبقه اجتماعی را به شرح زیر متمایز کرده است:

A طبقه ممتاز:

اشراف که خانواده هایشان از زمان های گذشته در جوامع مستقر شده اند.

B طبقه ممتاز پست:

تازه به دوران رسیده ها.

C1 طبقه بالای متوسط:

صاحبان تجارت، مدیران و اعضای حرفه های آزاد.

C2 طبقه پایین متوسط:

کارمند ادارات و گروهی از کارگران متوسط.

D طبقه پردرآمد پایین:

کارگران متخصص و نیمه متخصص.

E طبقه کم درآمد پایین:

کارگران و گروه های مهاجر.

طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی
طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی

وقتی «پربیر» در آمریکا به بازار آمد، جایگاهی به عنوان نوشابه ی غیر الکلی ویژه ی طبقات بالا کسب کرد.

این نوشابه در معتبرترین فروشگاه ها به فروش می رسید، و در مجله های معتبر نیز معرفی می شد.

آگهی های تلویزیونی آن را نیز «اورلسون ولز» به عهده گرفته بود.

در ۱۹۸۶، خردل «گری پایون» مشتریان طبقه های بالا را هدف قرار داد.

تبلیغات این محصول لردهای انگلیسی را نشان می داد که در اتومبیل های رولزرویس خود در املاکشان می چرخیدند.

این تبلیغات سهم بازار محصول را چند درصد افزایش داد.

خریدار معمول اتومبیل «بی ام دابليو» به این شکل توصیف شده است: یک مرد چهل ساله و دانشگاه رفته با درآمد متوسط سالانه 130.000 $.

راهکار کمپانی «وندی ز» هدف قرار دادن حرفه های یقه سفید است.

منظور این است که محصولی با کیفیتی عالی به قیمت بالاتر در فضایی جذاب ارائه شود.

طبقه بندی طبقات اجتماعی در بازاریابی

Author: تبلیغاتچی

هدف ما ارائه بهترین راهکارها برای پیشرفت و توسعه کارفرمایانمان است، بطوری که تبدیل به بزرگترین شرکت مشاوره در زمینه تبلیغات و برندینگ و دیجیتال مارکتینگ شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.