مقدمه‌ای بر برندینگ

مقدمه ای بر برندینگ

مقدمه‌ای بر برندینگ

مقدمه‌ای بر برندینگ : کلمه BRAND یا BRANDING از واژه اسکاندیناوی BURN و به معنی حاصل آنچه سوخته ( داغ / داغ روی احشام ) شده است می‌باشد.

حک روی محصول Trade Mark است نه BRAND

مقدمه‌ای بر برندینگ بدین صورت است که در قدیم برای تمایز احشام و چهارپایان، مالکان مختلف در قسمتی از بدن حیوان شکل ( مربع، مثلث، حروف یا… ) بصورت داغ حک میکردند.

این امر باعث مشخص شدن و تمایز احشام مالکان مختلف از هم میشد و همین مزیت تمایز است که علم برندینگ را بوجود آورد.

ولی در عصر جدید نمی‌توان برای BRANDING ( ایجاد تمایز ) فقط به رنگ سازمانی، لوگو، شعار یا… بسنده کرد، بلکه باید بتوانیم تصویر ذهنی با ثباتی از خود برای مشتری ایجاد کنیم حتی بایک رایحه یا صوت مخصوص.

مقدمه ای بر برندینگ
مقدمه ای بر برندینگ

علم برندینگ، علم تمایز از رقبا، در ذهن و قلب‌ها می‌باشد.

دوره معاصر BRANDING پس از طی دوران زیر بوجود آمد:

الف) دوران تولید محور ( محصول محور یا دوران تولید ) که در این عصر مبناء میزان تولید بود.

ب) دوران فروش که مبناء بازار بود .

ج) دوران مشتریان بلقوه و بلفعل .

در پست‌های بعد خواهید خواند:

فرق بین Value و Benefit برای مشتری ؟

Perceived Value و Brand Equity چیست و چگونه برای مشتری ایجادش کنیم ؟

فرق ارزش ویژه برند در بین CBBE ، EBBE ، SBBE و SBBE چیست؟

Author: تبلیغاتچی

هدف ما ارائه بهترین راهکارها برای پیشرفت و توسعه کارفرمایانمان است، بطوری که تبدیل به بزرگترین شرکت مشاوره در زمینه تبلیغات و برندینگ و دیجیتال مارکتینگ شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *