مدل تبلیغاتی AIDA

مدل تبلیغاتی AIDA

مدل تبلیغاتی AIDA :

مدل تبلیغاتی AIDA یکی از مدل های شناخته شده به عنوان سلسله مراتب اثر گذاری بر مصرف کنندگان است که از طریق طی مراحل زیر به تصمیم گیری خرید منتهی می شود.

ایجاد توجه ( Awareness ) :

در این مرحله مصرف کننده باید از محصول یا نام تجاری آگاه شود.
توجه یک فرایند شناختی است که در آن تمرکز ذهن بر محرک یا محرکهای خاصی از محیط جمع می شود و محرکهای محیطی دیگر نادیده گرفته می شوند.

معنی کلمه Awareness در عامیانه : دانش یا درک یک وضعیت یا واقعیت است.

علاقه ( Interest ) :

در اینجا باید مخاطبان را نسبت به محصول از طریق درگیر کردن جاذبه های ترس، خنده، بهبود زندگی و… تحریک کنیم.

معنی کلمه Interest در عامیانه : حالت تمایل به دانستن یا آموختن در مورد چیزی یا شخصی.

میل ( Desire ) :

در این مرحله باید مخاطب را از طریق روشهای مادی ( تخفیف – اضافه فروش ) یا معنوی ( سلامت – کمک به مستمندان – زمین پاک ) یا… تحریک به قبول برتری محصول نسبت به سایر رقبا نمود.

معنی کلمه Desire در عامیانه : یک احساس قوی برای مایل به داشتن چیزی یا آرزو برای اتفاقی که می‌افتد.

اقدام ( Action ) :

در اینجا مصرف کننده کاملا مجاب شده و خرید انجام میشود.

معنی کلمه Action در عامیانه : واقعیت یا روند انجام کاری ، به طور معمول برای رسیدن به یک هدف.

مدل تبلیغاتی AIDA

Tabliqatchi.ir

Instagram.com

Author: تبلیغاتچی

هدف ما ارائه بهترین راهکارها برای پیشرفت و توسعه کارفرمایانمان است، بطوری که تبدیل به بزرگترین شرکت مشاوره در زمینه تبلیغات و برندینگ و دیجیتال مارکتینگ شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.